Αυτή ήταν μια «άλλη» γιορτή …
Τα ομαδικά αγωνιστικά παιχνίδια και τα αθλήματα (ποδόσφαιρο, βόλεϊ, μπάσκετ) ήταν το ειδικό θέμα αυτής της γιορτής, που πραγματοποιήθηκε στον κήπο του σχολείου μας, το Σάββατο 16 Ιουνίου 2018. Τα λόγια των σεναρίων των ματς γράφτηκαν από την Αρχοντία Καθάριου και είχαν το χρώμα της καθημερινής ζωής, της κουλτούρας και της γλώσσας των παιδιών. Ήταν η πιο χαλαρή, ευχάριστη, αποτελεσματική γιορτή των τελευταίων χρόνων και ταυτόχρονα η πιο αντιπροσωπευτική όσων δουλεύονται στην πράξη με τα παιδιά καθημερινά.
Τα παιδιά μας δεν έκαναν πρόβες, προπονήθηκαν και αυτοσχεδίασαν μέσα σε ένα σχεδιασμένο και πολύ προσεγμένο παιδαγωγικά πλαίσιο από τους γυμναστές μας. Δεν απήγγειλαν λόγια που δεν κατανοούν, αλλά ήξεραν τί έλεγαν, πότε και γιατί. Στις ομαδικές αθλητικές δραστηριότητες τα παιδιά λειτούργησαν με πάθος για τη νίκη της ομάδας τους, συμμετείχαν γνήσια και όχι θεατρικά στον αγώνα, συνεργάστηκαν μεταξύ τους με ευθύνη για την ομάδα. Έπαιξαν με κανόνες και με σεβασμό στην αντίπαλη ομάδα. Κι αυτό ήταν καθαρό και γνήσιο.
Οι γονείς είπαν πώς χαρήκαν τα παιδιά τους γιατί πρώτα απ’ όλα ήταν αυθεντικά στη συμπεριφορά τους. Είχαν τη συμπεριφορά που έχουν κατά κανόνα στις καθημερινές λειτουργίες μέσα στο σχολείο. Ήταν δηλαδή ο εαυτός τους. Κι αυτό είναι το πιο σημαντικό σ’ αυτή τη γιορτή. Έκφρασε το κάθε παιδί την ιδιαίτερη συμπεριφορά του και ταυτόχρονα την έγνοια του για την ομάδα.
Όπως σχολίασε στους γονείς ο κ. Γιώργος Μπάρμπας, επιστημονικά υπεύθυνος του παιδαγωγικού προγράμματος «Η ανάπτυξη της ατομικής και συλλογικής ευθύνης των παιδιών στις σχέσεις τους με τους συνομηλίκους», που υλοποιείται στο σχολείο μας και ο οποίος παραβρέθηκε και παρακολούθησε την εκδήλωση: «Συνήθως στις σχολικές γιορτές βάζουμε οι εκπαιδευτικοί τα παιδιά να λένε και να κάνουν αυτά που εμείς θεωρούμε σωστά. Αυτή η γιορτή οργανώθηκε πάνω σε μια διαφορετική παιδαγωγική αντίληψη. Οργανώθηκε με κάθε λεπτομέρεια, σε κάθε της σημείο έτσι ώστε να δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να εκφράσουν τον εαυτό τους. Και τον έδειξαν. Ακόμα και οι λεκτικές τους εκφράσεις, δουλεμένες με πολύ προσοχή και επιμέλεια από τη συντονίστρια της γιορτής, περιείχαν δικές τους εκφράσεις όπως έχουν αποτυπωθεί μέσα στην καθημερινή σχολική τους ζωή. Η γιορτή αποτύπωσε για όλες τις ηλικιακές ομάδες τα ίχνη του προγράμματος που επιδιώκει την ανάπτυξη της ικανότητας και ευθύνης των παιδιών να είναι ο εαυτός τους και ταυτόχρονα να λειτουργούν συλλογικά με αποτελεσματικό τρόπο».