Το παιχνίδι και η σημασία του στην κοινωνική, συναισθηματική και γνωστική ανάπτυξη του παιδιού
Ο ψυχολόγος κ. Γιώργος Συγκούνας* επισκέφτηκε την Πέμπτη 7 Μαρτίου 2019 το σχολείο μας και μίλησε για τα στάδια ανάπτυξης του παιδιού μέσα στο πλαίσιο του ελεύθερου αυθόρμητου κοινωνικού παιχνιδιού.
Εξήγησε στους γονείς:
- Πώς το παιδί καλλιεργεί και εδραιώνει κοινωνικογνωστικές δεξιότητες όταν παίζει.
- Πώς αναπτύσσει ικανότητες διαχείρισης των σχέσεών του με το περιβάλλον από τη βρεφική ηλικία έως τα 6 χρόνια (ανάλογα με την αναπτυξιακή φάση της κάθε ηλικίας).
- Πώς το παιχνίδι όταν είναι αυθόρμητο και αυθεντικό, δίχως την παρέμβαση του ενήλικα, ενισχύει την ταυτότητα του παιδιού και λειτουργεί σαν καθρέπτης για το άτομο μέσα στη ζωή.
- Πώς οι γονείς μπορούν να αξιοποιήσουν το ελεύθερο αλληλοεπιδραστικό παιχνίδι με το παιδί τους ώστε να χτίσουν μια σχέση εγγύτητας αλλά και εμπιστοσύνης στις ικανότητές του.
Όλα τα παραπάνω παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν με τους γονείς που παραβρέθηκαν σε αυτή την τόσο σημαντική ενημέρωση, η οποία εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο ενημέρωσης και επικοινωνίας με τους γονείς, πάνω στους βασικούς άξονες του πρότυπου παιδαγωγικού προγράμματος που υλοποιείται στο σχολείο μας τα τελευταία τρία χρόνια.
* Ο Γιώργος Συγκούνας είναι απόφοιτος του Τμήματος Ψυχολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ακολούθησαν μεταπτυχιακές σπουδές στην Κλινική Ψυχολογία στο πανεπιστήμιο του Leiden της Ολλανδίας. Έχει εκπαιδευτεί στις Γνωστικές Συμπεριφορικές Θεραπείες παιδιών και εφήβων.