«Μαμά, θα μου μάθεις να είμαι online;»
Tο σχολείο μας συμμετείχε στην εκδήλωση «μαμά, θα μου μάθεις να είμαι online;», την Τρίτη 27 Μαρτίου 2018 στο Φρούριο.
Η παρουσίαση φιλοξενήθηκε στην κεντρική αίθουσα του Φρουρίου με ομιλήτριες τις Τίνα Μιναρετζή και Αρχοντία Καθάριου.
Παράλληλα, στην εξωτερική αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ζωγραφηγήσεις με τη Λήδα» από τη Λήδα Βαρβαρούση. Πρόκειται για ένα οπτικοακουστικό πρόγραμμα, ένας «ζωντανός» κινηματογράφος, με τη συμμετοχή των παιδιών, στο οποίο η καλλιτέχνης αφηγείται μια ιστορία ενώ ταυτόχρονα τη σχεδιάζει σε μεγάλη επιφάνεια, σε χαρτί ή άλλο υλικό, πάνω στον τοίχο χρησιμοποιώντας παραστατικά στοιχεία.
Στην εκδήλωση αυτή συζητήθηκε η συμβολή της χρήσης της τεχνολογίας στην εκπαίδευση και τη ζωή των παιδιών προσχολικής και της πρώτης σχολικής ηλικίας. Ειδικότερα::
- Προγράμματα τεχνολογίας στη ζωή των παιδιών μας. Πως μπορούμε να διαχειριστούμε τη νέα αυτή πραγματικότητα; «Τι εννοούμε, τι επιδιώκουμε και γιατί;».
- Η τεχνολογία αλλάζει τον κόσμο και τις ζωές των ανθρώπων – παιδιών & ενηλίκων – με εκθετικούς ρυθμούς, ανοίγοντας νέους δρόμους δημιουργίας και ανάπτυξης και αποτελεί μέρος του πολιτισμού και της καθημερινότητας μας.
- Τα παιδιά αλληλεπιδρούν καθημερινά με τις συσκευές και με το περιεχόμενο τους, με ρομποτικούς εξοπλισμούς από γνωστές εταιρίες παιχνιδιών. Η ισχυρή επιθυμία και το όλο και αυξανόμενο ενδιαφέρον τους για δραστηριότητες με αυτό το περιεχόμενο είναι πλέον ένα κοινωνικό δεδομένο.
- Όλα αυτά δημιουργούν στους ενήλικες αντιφατικά ερωτήματα ως προς την ωφελιμότητα, την καταλληλότητα, την χρήση, την υπερ-χρήση, την εξάρτηση, την αποτελεσματικότητά της, όχι μόνο στην εκπαίδευση αλλά και στον προσδιορισμό της κοινωνικής ταυτότητας των παιδιών, καθώς η χρήση της τεχνολογίας συνιστά πλέον μια βασική δεξιότητα επιβίωσης και λειτουργίας του σύγχρονου ανθρώπου.
- Η τεχνογνωσία των ειδικών, το μέτρο και τα όρια στη χρήση συσκευών, η επίβλεψη και η εποπτεία, το ποιοτικό υλικό, η σωστή εφαρμογή του και η σύνδεση με εκπαιδευτικές διαδικασίες, η αξιοποίηση του στο Αναλυτικό Πρόγραμμα, η διδασκαλία με παιδαγωγικό σκοπό, είναι απαραίτητα συστατικά μιας διαχείρισης ωφέλιμης για τους μαθητές και τα παιδιά γενικότερα.
- Με ρεαλισμό, σύνεση και ενημέρωση οι γονείς μπορούν και οφείλουν να διαχειριστούν τη νέα αυτή πραγματικότητα.
- Ποιές είναι οι επικίνδυνες ενδείξεις στην συμπεριφορά και λειτουργία των παιδιών; Ποια είναι τα κριτήρια επιλογής των ηλεκτρονικών εφαρμογών ποιος είναι ο ρόλος του εκπαιδευτικού; Και το σημαντικότερο: πώς όλα αυτά μπορούν, αν αξιοποιηθούν σωστά, να καλλιεργήσουν κοινωνικές στρατηγικές και δεξιότητες και όχι απομόνωση και απόσυρση όπως πιστεύουν πολλοί;
Το πλήρες κείμενο της ομιλίας της Αρχοντίας Καθάριου μπορείτε να το διαβάσετε εδώ και το βίντεο της ομιλίας μπορείτε να το δείτε εδώ.