0 Comment
Επίσκεψη στο Διαχρονικό Μουσείο
Κάθε χρόνο στο εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα υπάρχουν σχεδιασμένες δράσεις οι οποίες περιλαμβάνουν επισκέψεις στα μουσεία της πόλης μας. Γιατί τα μουσεία μιας πόλης είναι από τα πιο ισχυρά στοιχεία της ταυτότητας της και της βιογραφίας της. Είναι η σύνδεση με τον τόπο και τους ανθρώπους του.
Για εμάς όμως η επίσκεψη κάθε χρόνο έχει διαφορετικούς στόχους. Άλλωστε ο σκοπός είναι που δίνει μορφή σε μια εκπαιδευτική δράση και όχι τα υλικά ή απλά το θέμα. Μπορούμε με το ίδιο υλικό να διδάξουμε σε πολλά και διαφορετικά μαθησιακά αντικείμενα.
Αυτήν τη φορά ο στόχος μας είχε τίτλο : «Μαθαίνω σαν σύγχρονος πολίτης να ξεναγούμαι στο Μουσείο».
Πριν την επίσκεψη πραγματοποιήσαμε εικονική ξενάγηση και μελετήσαμε το χάρτη του μουσείου. Μέσα στο Μουσείο γίναμε εξερευνητές ψάχνοντας για συγκεκριμένα εκθέματα και από διαφορετικές θεματικές ενότητες και ιστορικές περιόδους. Επίσης είδαμε πώς λειτουργεί η υπηρεσία της αυτόματης ξενάγησης στα μουσεία μέσω της ειδικής εφαρμογής.
Σκοπός δεν ήταν τόσο το περιεχόμενο της ξενάγησης όσο η διαδικασία της επαφής μας με τις δυνατότητες και την οργάνωση ενός μουσείου.
Συνεχίζουμε και επεκτείναμε τη δραστηριότητα μέσα στην τάξη με την κατασκευή επιτραπέζιου παιχνιδιού, με έργα επίλυσης προβλήματος (πχ βρες και σημείωσε στο χάρτη σε ποιο δωμάτιο του μουσείου υπάρχει το αντικείμενο που βλέπεις) και με διαδραστικά παιχνίδια.
Σύντομα θα ακολουθήσουν επισκέψεις στο Μουσείο Κατσίγρα, στο Λαογραφικό Μουσείο και στο Μουσείο Σιτηρών και Αλεύρων με διαφορετική στοχοθεσία για το καθένα.
Τέλος η επίσκεψη στο Μουσείο έδωσε σε εμάς τους εκπαιδευτικούς μια καλή ευκαιρία να μιλήσουμε στα παιδιά για την προσβασιμότητα των αναπήρων σε δημόσιους χώρους, με αφορμή την παγκόσμια ημέρα για την αναπηρία.