Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας
Η αξιολόγηση μας από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) επιβεβαίωσε τη συγκρότηση του προγράμματος και τη συνάφειά του στους βασικούς μας στόχους οι οποίοι αφορούν στην αποτελεσματική μάθηση μέσα από τις σχέσεις παιδιών και ενηλίκων μέσα σε ένα δημοκρατικό πλαίσιο παιδαγωγικής και εκπαιδευτικής λειτουργίας.
Είναι σημαντικό ότι οι δείκτες που αφορούν στην παιδαγωγική λειτουργία δεν επηρεάστηκαν από τις εξωτερικές συνθήκες (πανδημία) όπως π.χ. η σχολική φοίτηση ή η κινητικότητα – εξωστρέφεια, αποδεικνύοντας τόσο τη συνοχή του προγράμματος όσο και την έμπνευση και δέσμευση των εκπαιδευτικών στις αρχές και τον προσανατολισμό του.
Αναλυτικά η εξωτερική αξιολόγηση του σχολείου μας:
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση (Αξιολόγηση: 10)
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου σχεδιάζουν και υλοποιούν τη διδασκαλία τόσο σε συνολικό (δηλ. ετήσιο) όσο και μερικό (δηλ. ημερήσιο) επίπεδο καθορίζοντας με ευκρίνεια τους μαθησιακούς στόχους καθώς και τον τρόπο επίτευξής τους. Για τον σκοπό αυτόν συνεργάζονται μεταξύ τους, αξιοποιούν τον υπάρχοντα υλικοτεχνικό εξοπλισμό, εφαρμόζουν ποικίλα σχήματα διδασκαλίας, επιλέγουν το κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό, ενθαρρύνουν την ενεργή συμμετοχή των μαθητών/τριών και λαμβάνουν υπόψη τις κοινωνικές, οικογενειακές και προσωπικές ιδιαιτερότητες των τελευταίων.
Σχολική διαρροή – φοίτηση (Αξιολόγηση: 9)
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου παρακολουθούν συστηματικά την φοίτηση των μαθητών/τριών και γνωρίζουν με ακρίβεια τόσο τις – τυχόν- περιπτώσεις μακροχρόνιων απουσιών όσο και τους λόγους που τις δημιούργησαν. Όταν κρίνεται αναγκαίο, καταφεύγουν στη λήψη μέτρων όπως: ενημέρωση γονέων/κηδεμόνων, ΣΕΕ, συνεργασία
με φορείς/κέντρα ψυχοκοινωνικής υποστήριξης κ.α.
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών (Αξιολόγηση: 10)
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μεριμνούν για την ολόπλευρη αποδοχή και την ομαλή ένταξη όλων των μαθητών/τριών στην σχολική κοινότητα ανεξάρτητα από την εθνική καταγωγή, το χρώμα ή τις μαθησιακές δυσκολίες που πιθανώς αντιμετωπίζουν. Για τον σκοπό αυτόν αντιμετωπίζουν τα προβλήματα μαθητικής συμπεριφοράς με τη δέουσα ευαισθησία, διακριτικότητα και συνέπεια, έχοντας ως γνώμονα την ομαλή-αλλά και ανθρωπιστική- λειτουργία του σχολείου.
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών (Αξιολόγηση: 10)
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου-με βάση τις αρχές του διαλόγου και της συναίνεσης-φροντίζουν να συνδιαμορφώσουν με τους μαθητές/τριες το κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας της τάξης. Πρόκειται για ένα πλαίσιο που αποσκοπεί στην καλλιέργεια του σεβασμού, της εμπιστοσύνης, της αλληλοκατανόησης και της συνεργασίας όλων των εμπλεκομένων στην παιδαγωγική διαδικασία.
Σχέσεις σχολείου – οικογένειας (Αξιολόγηση: 10)
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου επιδιώκουν, οργανώνουν και εφαρμόζουν πρακτικές που διευκολύνουν την επικοινωνία με όλους τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών. Για τον σκοπό αυτόν ενημερώνουν συστηματικά τους τελευταίους για την επίδοση των παιδιών τους καθώς και συνεργάζονται μαζί τους για την αντιμετώπιση πιθανών προβλημάτων συμπεριφοράς.
Διοικητική λειτουργία
Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας (Αξιολόγηση: 9)
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου προγραμματίζουν και υλοποιούν συγκεκριμένους στόχους οι οποίοι ανακύπτουν στο πλαίσιο μιας κουλτούρας συλλογικότητας και αμοιβαιότητας που ευνοεί την ανταλλαγή ιδεών και καλών πρακτικών. Για τον σκοπό αυτόν υπάρχει ένα σαφές οργανόγραμμα ρόλων και ευθυνών εντός του οποίου το
διδακτικό προσωπικό αφενός ενημερώνεται έγκαιρα και έγκυρα για τη νομοθεσία και τις οδηγίες των αρμόδιων φορέων και αφετέρου αξιοποιείται ανάλογα με τις δεξιότητες και τις εμπειρίες που διαθέτει.
Σχολείο και κοινότητα (Αξιολόγηση: 10)
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου επιδεικνύουν εξωστρεφή διάθεση επιδιώκοντας και αξιοποιώντας τη συνεργασία με άλλα σχολεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα, υπηρεσιακούς, υποστηρικτικούς φορείς και κοινωνικούς φορείς.
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις (Αξιολόγηση: 9)
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου συμμετέχουν ενεργά στις (ενδοσχολικές ή μη) επιμορφώσεις που πραγματοποιούνται από ειδικούς επιστήμονες και επίσημους φορείς με πρωτοβουλία της Διεύθυνσης και του Συλλόγου Διδασκόντων.
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα (Αξιολόγηση: 10)
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου συμμετέχουν-στον βαθμό του εφικτού-σε ερευνητικά προγράμματα, επιστημονικά συνέδρια καθώς και σε δράσεις κοινωνικού ενδιαφέροντος. Επιπροσθέτως επιδιώκουν τη συνεργασία με άλλα σχολεία για τον σχεδιασμό προγραμμάτων, την αντιμετώπιση δυσκολιών και τη διάχυση καλών πρακτικών.